North Kingdom öppnar i Los Angeles

Roger Stighäll
Roger Stighäll, North Kingdom, berättar att Skellefteåföretaget öppnar kontor i Los Angeles för att komma närmare kunder i USA.

North Kingdom från Skellefteå öppnar kontor i Los Angeles för att komma närmare kunder som Google, Disney och Netflix.

Det går bra för North Kingdom som med Skellefteå som bas vuxit ut till att bli en världsledande byrå för digital kommunikation. Kontor i Stockholm har företaget redan öppnat och nu meddelar man att ett kontor i Los Angeles blir nästa steg under våren 2013.

– Efter 10 år är det dags att vidga vårt kungarike. Då den amerikanska marknaden redan nu står för drygt 50 procent av vår omsättning känns det som ett naturligt steg i vår utveckling, säger Roger Stighäll, grundare och business director på North Kingdom, i Dagens Media.

InfoTech Umeå har genom åren följt mycket av det som North Kingdom gjort. Här nedan återfinns ett flertal av artiklarna.

Relaterade nyheter

  • North Kingdom visar Adidas arkiv

    North Kingdom från Skellefteå har fått det prestigefulla uppdraget att som enda byrå skapa ett arkiv för Adidas 64-årga historia. Resultatet har blivit en varumärkesbyggande sajt som ger en inblick i ...

  • North Kingdom vinner stort internationellt pris

    North Kingdom från Skellefteå har vunnit en mycket ny prestigfull internationell utmärkelse när musikvideon 3 Dreams of Black röstats fram som vinnare i kategorin FWA:s Peoples Choice Award 2011.

  • North Kingdom prisad 50 gånger

    Framgången för Skellefteåbaserade digitala byrån North Kingdom fortsätter. I veckan tog företaget hem sin 50:e internationella FWA-utmärkelse för bästa webbsajt.

  • Nyskapande interaktiv reklamfilm lanseras av North Kingdom

    Med en nyskapande reklamfilm för klädmärket Only flyttar North Kingdom från Skellefteå fram positionerna för interaktiv digital marknadsföring. Tittarna kan stoppa filmen, klicka på klädesplaggen, få ...

  • Stor framgång för North Kingdom på Cannes Lions

    North Kingdom lämnar festivalen Cannes Lions med mycket tyngre baggage än när de kom, men har säkert inte något emot att betala för övervikt eftersom den innehåller sex åtråvärda Cannes Lions.

  • Unik inblick i världsledande webbutveckling

    Nu finns ett unikt tillfälle att krypa in bakom kulisserna och ta del av det gemensamma utvecklingsarbetet mellan Google Research Lab och North Kingdom kring HTML 5-tekniken WebGL och framtidens webb.

  • David Eriksson från världsheta North Kingdom inspirerar

    North Kingdom från Skellefteå framstår allt mer som en av världens hetaste digitala byråer med kunder som Vodafone, Absolut, Adidas, Coca-Cola, Toyota och LG Electronics.

  • Interaktive Gil lyser upp New York

    Med den interaktiva figuren Gil sätter North Kingdom sin stämpel över New Yorks skyline. Gil syns på en stor skärm över Times Square och kan svara i realtid på sms och tweets.

  • North Kingdom bygger kampanj för Vodafone

    När Vodafone vill positionera sig som det snabbaste nätet i Tyskland tar man hjälp av North Kingdom från Skellefteå. Resultatet har blivit en en mycket populär mobilkampanj med augmented reality.

  • North Kingdom och Google skapar framtidens webb

    Google Research Lab har tagit hjälp av North Kingdom från Skellefteå för att skapa framtidens webbupplevelse. Det som tidigare enbart kunnat göras i datorspel kan nu göras direkt på en webbsida.

Dela |
Skriv utKommentera artikel Tipsa en vän

Tipsa en vän

Om North Kingdom öppnar i Los Angeles

Det finns 0 kommentarer till artikeln

Inga nya kommentarer kan postas